Ordervillkor

Köpvillkor

Betalning
Våra priser anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i webshoppen. Vi resererar oss för felskrivningar och skulle det inträffa tar vi givetvis kontakt med dig och du har rätt att makulera din beställning. 

Betalning kan ske på följande sett:

Kortbetalning
Du kan betala med VISA och Mastercard. Vi har inte tillgång till dina kortuppgiter och säker betalning tillämpas genom Klarna.

Faktura
Vi erbjuder i samarbete med Klarna fakturering till privatpersoner och företag. Betalningsvillkor 30 dagar. När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer. Det görs även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen för att säkerställa att personen verkligen är den han/hon utger sig för att vara. Detta medför att din beställning endast kan skickas till din folkbokföringsadress.

Personuppgifterna sparas endast i vårt kundregister. Registret tillhör och används endast av Duka Bordet ,Sellship i Dalarna AB och Klarna. Uppgifterna lämnas inte ut till andra företag eller personer.

Betalningsvillkor mot faktura är 30 dagar.
En individuell kreditkontroll görs av Klarna.
Mer information om "Faktura - 30 dagar"! och Klarna hittar ni på www.klarna.com eller 08- 120 120 10

Hämta på showroom i Hedemora
I kassan kan du välja att hämta på vårt showroom på Sturegatan 3 i Hedemora. Gör din beställningen via vår webshop så att vi kan packa och se till så allt du vill ha finns hemma. Vi mejlar dig när din beställning finns klar att hämta. 

Leveranstid
Vi skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar om inget annat har angetts. Var noga att kolla på varje enskild produkt för att se det olika leveranstiderna.
Gäller dock med reservation för slutförsäljning, leveransförseningar från leverantörer samt högtider med högt tryck för oss på lagret. Har du beställt varor med olika leveranstider så skickas din beställning när alla varor finns hemma. 

Skulle det vara så att produkter inte finns på lager och heller inte kommer hem igen, så meddelar dig om detta via mejl med alternativ om hur vi ska gå vidare. Får vi inte svar av dig inom en vecka så förbehåller vi oss rätten att plocka bort produkten från din beställning och skickar resten. Har du endast beställt en vara så makulerar vi din beställning.

Beställningsvara
Om produkten har angetts som en beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager utan att vi beställer hem den när vi har fått din order. 
Observera att det ej är en öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror!

Leveranssätt
Om paketet är litet så levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste utlämningsställe. Vi använder oss av DHL. Kolla alltid att paketet är oskadat innan du lämnar utlämningstället.

Fraktkostnad 
Fraktkostnaden är 69kr inom Sverige. Fri frakt vid köp över 499kr.


Ändring i eller avbokning av order
Om du vill ångra eller plocka bort något i din beställning går det bra tills beställningen är utskriven och behandlingen av ordern påbörjad. Efter att paketet gått till packning hos oss så går det inte att ändra i lagda order.  Allra enklast är därför att lägga en ny beställning och i den skriva en kommentar att den ska sampackas med ordernumret som den första ordern har. 

Öppet köp / Retur
Du har full rätt att byta till annan produkt eller ångra ditt köp inom 14 dagar.

Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Skicka paketet med en frakttjänst som går direkt till vår företagsadress. Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar samt dina kunduppgifter. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så vi sätter in pengar på ditt konto inom 30 dagar. Vi förbehåller oss rätten att vid en eventuell retur av vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset. Går fakturatiden ut innan vi har hanterat din retur så går du in på Klarna.se eller via appen och bestrider fakturan själv.

Varor som återsändes till ombud, mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss!

Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror (varor vi ej har på lager som beställts speciellt för dig hos vår leverantör) samt rabatterade produkter.

Gör så här:
1. Packa produkterna mycket väl så de håller i transporten. Du står själv för ansvaret att produkterna kommer fram hela. Lägg i lapp med ditt namn, adress och ordernummer
2. Köp en frakt hos ett ombud OBS! Skickar du paketet till ett ombud kommer det automatiskt att gå tillbaka till dig, vi har ej möjlighet att hämta ut ditt paket!
3. Vi packar upp och kontrollerar varan och sätter tillbaka pengarna till dig inom 30dagar.

Byte av vara - Samma villkor gäller som för öppet köp, se ovan. Du lägger sedan själv en ny beställning.

Fraktbolag - Du väljer själv vilket fraktbolag du använder när du skickar tillbaka paket. Använd en tjänst avsedd för leverans till företag då vi inte har möjlighet att hämta paketet hos ombud.
OBS! Skickar du paketet till ett ombud kommer det automatiskt att gå tillbaka till dig.

Skicka det till:

Duka Bordet / Sellship i Dalarna AB, Sturegatan 3, 776 32 Hedemora


Ej uthämtade varor
Aviserade varor som ej hämtas ut av kunden och därför går tillbaka till Duka Bordet debiterar vi returfrakt för. Vi debiterar 300kr för att täcka returfrakt och den administrativa avgiften vi får betala till fraktbolaget för att de ska märka om paketet för ej uthämtade/utlösta paket där beställningens totala värde understiger 500kr (inkl frakt, ev. fakturavgift) För beställningar som överstiger totalt 500kr till 1000kr debiteras 400kr för att täcka våra kostnader. För paket med ett värde över 1000kr kan returfrakten och våra ersättningsanspråk variera.

Reklamation
Kontrollera alltid paket medan du är kvar på utlämningsstället! Ser du en uppenbar skada på kartongen eller hör att det skramlar misstänkt så öppna paketet när du är kvar på utlämningstället. Personalen där anmäler att kartongen är skadad osv. Sen tar du kontakt med oss via mejl sales@sellship.se En reklamation ska vara anmäld till oss senast tre dagar från att du har hämtat ut din vara. Uppge ditt ordernr i mejlet. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem så tar du kontakt med oss då. Vi vill alltid se fotografi på både skadad vara och emballage. Vi står naturligtvis för eventuell returfrakt vid reklamationer. Sen skickar vi en ny vara till dig eller ger dig pengarna tillbaka.

Kommunikation med oss
Om du mejlat oss och inte får svar inom 48 timmar (vardagar) så kolla alltid din skräppost. Har du inget svar i den så ring 073-500 00 49


Lagring av personuppgifter
Genom att godkänna dessa allmänna ordervillkor vid genomförandet av köp samtycker du till behandling av de personuppgifter du lämnar till Duka Bordet enligt vår integritetspolicy. Se villkor integretetspolicy.
Duka Bordet, Sellship i Dalarna AB är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar. Uppgifterna behandlas för att kunna administrera ditt köp i syfte att fullgöra vårt åtaganden gentemot dig som kund. Uppgifterna kan också komma att användas i markadsföringssyfte. Du har som kund rätt att motsätta dig att dina personuppgifter används i marknadsföringssyfte. Anmälan om sådan reklamspärr görs skriftligen till Duka Bordet , Sellship i Dalarna AB, Box 58, 776 21 Hedemora.



Force majeure
Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Köpvillkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, krig eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.